De 12 bästa designresultaten av plastmuggar
Av Steffen Andersen · 16. april 2020
Vi på Limepack samarbetar med mängder av olika typer av företag och kunder från olika delar av Europa som önskar designade plastmuggar. Vi hjälper till med tips och tricks samt framtagning av designen om du saknar en designer på plats. Vi har skapat över 500 olika designade plastmuggar, i denna artikel har vi plockat fram de 12 bästa resultaten som vi hoppas kan inspirera dig!
Vi trycker alla plastmuggar i Pantone-färger. För plastmuggar med minsta orderkvantitet, det vill säga 1.000 stycken, kan vi trycka med en färg. Plastmuggar med fler än en färg i trycket kan beställas från 5.000 enheter.
KIARA
Dessa plastmuggar tillverkade för Kiara har deras logotyp tryckt på båda sidor av plastmuggen. Den transparenta muggen kombinerat med den svarta och vita färgen gör både logotypen samt innehållet av plastmuggen tydligt på samma gång. Kiaras logga är detaljrik, men tack vara den tryckteknik vi använder oss syns varenda millimeter klart som korvspad!
SweetTOOTH
Designen tryckt på plastmuggar till Sweet Tooth har en stark röd färg – perfekt när man vill dra till sig blickar! De två olika orden är tryckta i olika typsnitt där “sweet” illustrerar sötsaker med glasering, något som symboliserar den typ av dryck och mat som kunden kan hitta i deras butik. En stilren deisgn som visar tydligt vad kunden kan förvänta sig!
PEOPLE LIKE US
Den design som pryder People Like Us plastmuggar ger ett välkomnande och öppet intryck. Illustrationen med det blinkande ansiktet symboliserar att vi är mer eller mindre likadana i slutändan. Designen är virad runt plastmuggen vilket gör att ansiktet blinkar åt flera håll samtidigt. Designen är något vågad vilket drar till sig blickar i baren där denna plastmugg finnes. I designen använder de sig av en färg vilket gör att muggens innehåll syns tydligt.
L’ICE LONDON
L’Ice London serverar kaffe, glass och milkshakes på deras kafé. De har valt en färgstark design i linje med resterande take-away paketering. Trots det faktum att designen är tryckt på en plastmugg så lyckas dem visa med illustrationen att de serverar mer än bara dryck – ypperlig marknadsföring! Neonfärgerna är typiskt associerade med klassiska hamburgerkedjor vilket skapar en tydlig helhetsbild.
SHEYGOSH
Sheygosh’s plastmuggar har en stilren logga och design där fokuset ligger på varumärket. På ena sidan av trycket exponeras logotypen, på andra sidan företagsnamnet. Trots olika utseenden på sidorna så kopplas de samman med hjälp av den runda cirkeln – och behåller på så vis den simplistiska känslan. På båda sidor finns namnet till deras sociala medier tryckta vilket gör det enkelt för kunden att läsa mer om kommande event och nyheter.
EVENT ØSTER HURUP
Dessa plastmuggar används av Event Oster Hurup under marknadsföringskampanjer. De har valt olika illustrationer på vardera sida för att inkludera så mycket information som möjligt. Kunden får en känsla för företaget samt kontaktinformation – genom enbart en plastmugg – perfekt! Denna design är tryckt i en färg, svart. I och med detta känns designen professionell trots ett detaljerat tryck.
CICLON
Ciclons logotyp syns på långa vägar! Företaget önskade en stor, tydlig design utan tjafs eller pryttel. De klara färgerna röd och gul är förknippade med fart och fläkt, perfekt för ett företag som serverar energi-boosters to-go. Företaget hade höga krav på en exakt färg match av logotyp och tryck – nemas problemas med pantonefärger!
Le Matou
Le Matou har valt en minimalistisk design till deras plastmuggar vilket är helt rätt då övrig branding går i samma spår. De valde att endast trycka logotypen på ena sidan av muggen vilket bidrar till den simplistiska viben och symboliserar att logotypen är det viktigaste för kunden att lägga på minnet. På baksidan har kontaktuppgifter tryckts – inga sociala medier – återigen endast den allra viktigaste informationen.
UTOPIA
Utopia använder sina plastmuggar vid fester arrangerade av dem varje helg. De önskade en enkel design – voila! Festerna får tala för sig själva, denna diskreta design passar vid diverse tillställningar. Solen i deras logotyp kan tolkas på olika vis. Festa tills solen går upp, sommarens festliga månader eller glädje och liv – hur tolkar du den? För att exponera logotypen maximalt trycktes den på båda sidor tillsammans med kontaktuppgifter i den nedre kanten av trycket.
MATCHA
Vem blir inte glad av denna design? Matcha Gracias energikick till design får igång vem som helst en grå måndag! Den iögonfallande logotypen som pryder framsidan kompletteras av en smiley på motsatt sida. Glada och nöjda kunder är det viktigaste för Matcha Gracias! Då designen talar för sig själv och kommunicerar önskad känsla har de valt att exkludera kontaktuppgifter.
LE SA
Denna design är tydlig i sin enkelhet och illustrerar deras Le Sa’s specialite. De gröna isteet i logotypen är mer eller mindre exakt så drycken den serverade drycken till kunden. Färgerna i designen har matchats till nyanserna på de drycker som serveras i plastmuggarna. Företagets slogan pryder baksidan av muggen, en kortare text tenderar att dra blickar. Med kontaktinformation och synligt företagsnamn vet folk på stan precis vart de kan köpa sig en egen smarrig dryck.
KALLPRESSEN
Kallpressen serverar kallpressade juicer – något som förtydligas i denna stilrena, snygga design där pingvinen står redo att betjäna nästa kund. “Juicehantverk” och “100% ekologiskt, alltid!” beskriver vad för typ av dryck kunden kan hitta i i deras shop. Då det bland annar är ett fysiskt kafé har adressen tryckts i designen vilket underlättar när muggen syns i handen på stan inför potentiellt nya kunder. De har vanligtvis fler färger i logotypen, men tack vara det svarta trycket kunde de beställa endast 1.000 stycken plastmuggar.