74 Fantastiska Designresultat av Pappersmuggar
Av Laura Gravesen · 25. maj 2021
Våra Pappersmuggar
Pappersmuggar kan användas vid många olika tillfällen och ändamål. Kaféer, hotell och restauranger är endast ett fåtal verksamheter som använder sig av pappersmuggar med tryck: Muggar används även av företag på mässor, event och vid marknadsaktiviteter m.m. Vi har hjälpt många olika typer av företag och verksamheter med pappersmuggar till just deras specifika ändamål. I denna artikel har vi samlat ett gäng designs vi har skapat i år. För enkelhetens skull har vi delat in dem i kategorier där du förhoppningsvis finner inspiration till just dina muggars utseende!
Designresultaten nedan har blivit utvalda bland mer än 5000 st designresultat av pappersmuggar som vi har gjort under 2020. Du kommer att få se 74 olika utföranden som vi tycker representerar de olika kategorierna på ett effektivt sätt.
Nedan kan du skrolla bland våra kunders tjusiga utföranden (psst – under varje kategori har jag skrivit en kort beskrivning om utförandet).
Happy reading!
Klassiska Tryck av Pappersmuggar
Majoriteten av de pappersmuggar vi tillverkar trycks med någon av de två versionerna av den klassiska, mer eller mindre, standard-designen. Första versionen är designen med logotyptryckt på båda sidor, den andra är där trycket av logotypen endast är på ena sidan av muggen. Vissa kunder väljer att även inkludera information såsom adress, namn på sociala medier eller telefonnummerl. Designutförandena skiljer sig även åt när det kommer till bakgrunden där vissa väljer att ha en bakgrundsfärg, och andra inte.
Logotypen på Båda Sidorna
Den första kategorin tillhörande de klassiska utförandena är logotyptrycket på både fram-och baksida av muggen. Vi har valt ut exemplen nedan på grund av bakgrundsfärgerna som de har matchat till sitt tryck av logga. Dessa designresultat innehåller inte enbart logotyp samt bakgrundsfärg, vissa har även en text under logotypen alternativt på en av muggens sidor.
Logotypen på Ena Sidan
Den andra kategorin av klassiska designresultat är där dena ena sidan av pappersmuggen pryds av logotypen och den andra med ett citat, budskap eller annan information i text. Namnet på sociala medier är vanligt förekommande, exempelvis instagramnamnet eller olika “hashtags”. När din kund postar ett inlägg/story vet hen exakt hur ditt varumärke ska taggas – perfekt!
Använd Logotypen Aktivt
Logotypen kan i många utföranden vara det viktigaste i designen, den delen av trycket du vill att kunden ska komma ihåg. Följande kunder ville göra logotypen till nyckelelementet i sin design, men inte bara genom att ha den på vardera sidan av muggen. De har använt sin logotyp aktivt i designen och har placerat den flertalet gånger i designen. Några av pappersmuggarna har logotypen i ränder, andra har lagt sin logotyp på olika ställen i designen för att visa den så många gånger som möjligt.
Färgglada Bakgrunder
Pappersmuggens bakgrundsmotiv/färger kan verkligen ändra hur muggen uppfattas och den kan få muggen att sticka ut lite extra. Följande axplock bland våra kunder har använt sig av olika illustrativa bakgrunder. Några av dem använder sig även av tonade färger för att framhäva olika element i designen. Den sista designen har jag slängt med för att visa ytterligare ett sätt att trycka färgerna på – denna variant är dock inte vanligt förekommande – men det är en möjlighet!
Kreativa Tryck
Denna kategori kan vara både ris och ros beroende på approachen och utförandet. När designen blir för rörig eller där budskapet inte är tydligt kan många designelement bli förvirrande. MEN, när denna typ av design istället är iögonfallande och kreativ tycker vi att att den är bland de bästa. De exemplen vi har valt nedan är ett axplock av de utföranden vi tycker har lyckats riktigt bra.
Randiga Pappersmuggar
Låt oss fortsätta med mönstrade designresultat. Generellt sett tycker jag att de flesta typer av mönster bestående av geometriska element blir riktigt bra. Följande designresultat har använt sig av ränder, och en sak som är tjusigt med ränder är att de kan skapa optiska illusioner vad det gäller storlek och form. Välj ränder i olika storlekar och former för att hitta din unika stil och designapproach.
Bilder Bakgrunder
Pappersmuggar används ofta i marknadsföringssyfte vid mässor och samplingevent där företagen önskar göra reklam för deras produkt. Vad passar inte bättre då? Jo, en bild på produkten! Nedan har vi samlat olika designresutlat innehållandes bilder i designen. Det är allt från företag som säljer alkoholhaltiga drycker till företag som säljer traktorer.
Några av exemplen nedan innehåller även element/mönster i form av bilder (jpeg-tryck), dessa har jag valt med för att visa att bilder inte behöver vara i tryckets fokus.
Grafiska Mönster
Att pappersmuggarna trycks med fullfärgstryck innebär att vi har möjlighet att trycka nästan vad som helst på muggen: Allt från grafiska illustrationer till fotade bilder. Att inlkudera detta i din design kan vara ett coolt sätt att framhäva ett visuellt attribut på. Tryck dina pappersmuggar och lyft ditt budskap med hjälp av ett kreativt uttryck. Stick ut bland konkurrenter med unika mönster och egenfotade bilder!
Stilrena Pappersmuggar
Pappersmuggar behöver inte alltid vara färgsprakande för sticka ut. En ihågkommen och unik design kan lika gärna vara stilren och minimalistisk. En minimalistisk design blir ofta just det – stilren.
Designresultaten nedan är alla förhållandevis “enkla”, men deras olika tillvägagångsätt visar på hur en minimalistisk design kan leda till ett stilrent och träffsäkert resultat. Några av exemplaren nedan har använt sig av designattribut medans andra har lagt fokus på logotypen.
Storytelling på Pappersmuggar
Att berätta en historia är ett effektivt vis att spegla varumärket på och inte minst framhäva vad som gör just din verksamhet speciell. Få dina kunder att tänka på just ditt brand när de ser vissa element eller attribut.
Designresutlaten som du snart kommer att se nedan har valt att lyfta något speciellt i sin design kopplat till verksamheten. Det kan vara en stadsdel, ett koncept, eller en mentalitet som gör just dem unika. Storytelling är såklart kopplat till fler designresultat och olika scenarion, men jag ville ändå lägga in denna aspekt i ett eget stycke.
Enkla Grafiska Mönster
Vi såg nyss ett gäng designresultat där de olika designelementen spelade stor roll (kanske den största rollen till och med). Nedan tänkte jag visa olika kunder som har valt att ha med designattribut, men där de inte står i samma fokus som i tidigare kategori. De har valt attributen för att förstärka budskapet och för att särskilja sig ytterligare.
Jag vet att vår designer Erik älskar denna approach när han själv skapar diverse designs!
Hur De Stora Varumärkena Gör
Vi har hjälpt flertalet större varumärken med sin branding och tryck på pappersmuggar – Jag har lagt till denna kategori för att ge ett smakprov hur det kan se ut. Några resultat är enklare och mer åt det minimalistiska hållet medans andra är färgsprakande med många olika designelement. Det de alla har gemensamt är de följer varumärkets röda tråd. Vi tar en titt.
Samma Design i Olika Färger
Att kommunicera ett meddelande är inte alltid så enkelt som det låter och det kan därför vara meningsfullt att använda olika bakgrundsfärger för att förstärka ditt budskap. Men, så är det naturligtvis inte alltid. Ibland vill du bara göra det enkelt för din kund att skilja mellan dina olika smaker – och då är bakgundsfärgen ett enkelt verktyg. Nedan har vi fyra företag som har använt olika bakgrundsfärger (till annars samma design) för att få kundens uppmärksamhet.
Dessa bakgrundsfärger matchar dessutom i en snygg färgskala.
Liknande Designs i Olika Storlekar
Äntligen! Den sista kategorin!
Sist men inte minst skulle jag vilja visa hur du kan skapa ett tydligt tema med hjälp av olika designs på olika storlekar av pappersmuggarna. Vi har ut några kunder som har använt olika tillvägagångssätt för att skapa den önskvärda varumärkeskonsistensen. De använder sig av färger och typsnitt för att hålla sig inom varumärkets ramar.
Det finns många sätt att krydda upp designen av pappersmuggar på, låt oss inspireras av de allra sista (av mååånga) exemplen nedan!