15 Fantastiska Designresultat av Glassbägare
Av Laura Gravesen · 15. mars 2021
Våra Glassbägare
Glassbägare kan användas vid servering av olika typer av desserter och mat, men de används givetvis främst vid servering av diverse glassorter. Vi rör oss längre och längre bort från stekande sommardagar vilket påverkar konsumtionen av just glass. Vi har därför beslutat oss för att samla ihop 15 stycken av alla de designs vi gjort till våra kunder sommaren 2020. De representerar olika stilar och olika kreativa lösningar.
Vi har delat upp designresultaten i tre olika kategorier; klassikerna, speciella bakgrunder och kreativa lösningar. Det finns såklart inga rätt eller fel när det kommer till designutföranden, slutsatsen vi kan dra efter att ha gått igenom mängder av dem är att den bästa designen är den som speglar verksamheten på bästa vis.
Nog snack från mig – vi börjar med klassikerna!
Klassiska Glassbägare
Klassiska utföranden och mönster är allra vanligast bland våra kunder. Det som kännetecknar dessa bägare är logotypen tryckt på både fram-och baksida alternativt en större, tydlig logotyp synlig på bägaren. Med en välexponerad logga gör du det enkelt för kunden (och potentiella kunder) att se och komma ihåg ditt varumärke.
Glassbägarna är tillverkade av vit papp vilket gör det möjligt att trycka önskade färger och mönster på ytan. Välj och vraka fritt bland diverse bakgrundsfärger och hitta ditt varumärkes perfekta match! Designresultaten nedan har haft fördelarna med denna designtyp i åtanke där färgerna speglar varumärket.
Speciella Bakgrundseffekter
Tro det eller ej, men bakgrunden och eventuella bakgrundseffekter kan spela stor roll i själva kundupplevelsen. Inkludera mönster, olika färgskiftningar, bilder eller andra grafiska elementet i bakgrunden till din tryckta text eller logotyp. En designad bakgrund adderar det lilla extra till dina designade glassbägare – spana in dessa kunders resultat.
Kreativa Utföranden
Den sista kategorin representerar de kreativa glassbägarna. Dessa designresultat symboliserar hur du kan trycka över samtlig yta i obegränsat av färger och kombinationer. Vi rekommenderar att inte skapa en allt för komplex design då det kan förvirra kunden och göra det klurigt att förmedla ett budskap på ett effektivt vis. Målet är ofta att få kunden att komma ihåg dig och ditt varumärke – Lyckas man balansera en kreativ design med ett tydligt budskap är det ett toppensätt att särskilja sig från konkurrenter!
De fyra exemplen nedan representerar denna typ av resultaten, några av de coolaste resultaten 2020.